Abstract
The purpose of this review is to analyze the effect of variable X (Independent) namely financial literacy, ease of use and brand image of e-wallet on variable Y (Dependent), namely student consumptive attitudes, with the help of SPSS version 26 application program. questionnaire as a data collection method that uses certain criteria in sampling. The sample of this study amounted to 71 respondents of accounting students at Muhammadiyah University of Sidoarjo. Then the analysis of data is tested to draw conclusions from the research that has been done. The conclusion of the study of the hypothesis using the partial test proves that the variables of financial literacy, ease of use and brand image of e-wallet have no effect on the consumptive attitude of accounting students at Muhammadiyah University of Sidoarjo. Likewise, the simultaneous test proves that together the variables of financial literacy, ease of use and brand image of e-wallet have no effect on the consumptive attitude of accounting students at Muhammadiyah University of Sidoarjo.
References
Nadhilah, P., Jatikusumo, R. I., & Permana, E. (2021). JEMMA ( Jurnal of Economic , Management , and Accounting ) Efektifitas Penggunaan E-Wallet Dikalangan Mahasiswa Dalam Proses Menentukan Keputusan Pembelian. JEMMA ( Jurnal of Economic , Management , and Accounting ), 4(September), 128–138.Mahayani. (2017). Pengaruh Persepsi, Motivasi, Minat, dan Pengetahuan Mahasiswa Akuntansi Program SI Tentang Pajak Terhadap Pilihan Berkarir Dibidang Perpajakan. Pengaruh Persepsi, Motivasi, Minat, Dan Pengetahuan Mahasiswa Akuntansi Program S1 Tentang Pajak Terhadap Pilihan Berkarir Dibidang Perpajakan, 7(1), 2.
Dhandayuthapani, D. S. P. (2020). Financial Literacy and its Determinants. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, 8(7), 1174–1179. https://doi.org/10.22214/ijraset.2020.30445
Rohma Nafiatul. (2021). Pengaruh Persepsi Manfaat, Persepsi Kemudahan Penggunaan, dan Persepsi Kepercayaan Terhadap Minat Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Sidoarjo Dalam Menggunakan Uang Elektronik
Dewi, N., & Warmika, I. (2016). Peran Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Manfaat Dan Persepsi Resiko Terhadap Niat Menggunakan Mobile Commerce Di Kota Denpasar. None, 5(4), 251442.
Kurniawan, D., Tumbuan, W. J. F. A., & Roring, F. (2021). Pengaruh Brand Image, Viral Marketing, Dan Brand Trust TerhadapKeputusan Penggunaan Aplikasi E – Money Fintech Pada Mahasiswa DiUniversitas Sam Ratulangi Saat Pandemi Covid – 19. Jurnal EMBA, 9(3), 695–704.
Boku.com. (2021). 2021 Mobile Wallets Report. https://boku.mobilewallet.report/
Nizar Yasyva. (2019). HEGEMONI BRAND IMAGE FASHION DALAM MEMBENTUK PERILAKU KONSUMTIF PADA MAHASISWA (Studi di UIN Sunan Ampel Surabaya dan Universitas Negeri Surabaya).
Hermin, N. (2022). Pengaruh Literasi Keuangan, Kontrol diri dan Penggunaan E-Money terhadap perilaku konsumfit pekerja produksi PT Pertamina Balikpapan. Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah Vol 5 No 1
Dewi, N., & Warmika, I. (2016). Peran Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Manfaat Dan Persepsi Resiko Terhadap Niat Menggunakan Mobile Commerce Di Kota Denpasar. None, 5(4), 251442.
Savitri, I. A. P. D., & Wardana, I. M. (2018). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Dan Niat Beli Ulang. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 7(10), 5748. https://doi.org/10.24843/ejmunud.2018.v07.i10.p19
Krisnawati, Y. d. (2019). PENGARUH LITERASI KEUANGAN TERHADAP PERILAKU KONSUMTIF.
Hermin, N. (2022). Pengaruh Literasi Keuangan, Kontrol diri dan Penggunaan E-Money terhadap perilaku konsumfit pekerja produksi PT Pertamina Balikpapan. Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah Vol 5 No 1
Giswandhani, M., & Hilmi, A. Z. (2020). Pengaruh Kemudahan Transaksi Non-tunai terhadap Sikap Konsumtif Masyarakat Kota Makassar. KAREBA: Jurnal Ilmu Komunikasi, 9(2), 239–250.
Kurniawan, D., Tumbuan, W. J. F. A., & Roring, F. (2021). Pengaruh Brand Image, Viral Marketing, Dan Brand Trust TerhadapKeputusan Penggunaan Aplikasi E – Money Fintech Pada Mahasiswa DiUniversitas Sam Ratulangi Saat Pandemi Covid – 19. Jurnal EMBA, 9(3), 695–704.
Nizar Yasyva. (2019). HEGEMONI BRAND IMAGE FASHION DALAM MEMBENTUK PERILAKU KONSUMTIF PADA MAHASISWA (Studi di UIN Sunan Ampel Surabaya dan Universitas Negeri Surabaya).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.